Τετάρτη, Μαΐου 20, 2009

Η «Τέχνη της Προπαγάνδας» και τα blogs σαν εργαλείο για τη δημιουργία εντυπώσεων…

Αντιδράσεις: 

Φοβάμαι πως πλέων έχουμε περάσει σε μια εποχή όπου, σχετικά εύκολα, κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει τη συγκινησιακή δύναμη της εικόνας, του ήχου και των πολυμέσων γενικότερα, με σκοπό να ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ «τη μία και μοναδική αλήθεια», αποκλείοντας φαινομενικά κάθε αντεπιχείρημα με κατασκευασμένες εντυπώσεις...

Αντί λοιπών να μπω στη διαδικασία να σχολιάζω κάθε καρέ, κάθε εικόνα και κάθε φράση των βίντεο που βγάζουν οι ΠΑΣΟΚοι, απλά θα επισημάνω πως η προπαγάνδα πλέων δεν αποτελεί κρατικό μονοπώλιο.


Την προπαγάνδα αυτή τη ζήσαμε και τη ζούμε μέσα από την, όχι απλά υποκειμενική, αλλά και ιδιοτελή οπτική που παρουσιάζουν τα γεγονότα δημοσιογράφοι και μέσα «ενημέρωσης». Όμως η τεχνολογική εποχή στη οποία ζούμε, έχει ξεπεράσει τους παραδοσιακούς διαύλους ενημέρωσης, επιτρέποντας η «Τέχνη της Προπαγάνδας» να ασκείται φτηνά, αποτελεσματικά και αποκεντρωμένα.

Ο Γκέμπελς έλεγε πως «Δε μιλούμε για να πούμε κάτι, αλλά για να πετύχουμε κάποιο αποτέλεσμα». Ο συνδυασμός αυτής της βασικής αρχής του Γκέμπελς και της εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, έχει οδηγήσει στη δημιουργία αποκεντρωμένων «δικτύων» παραπληροφόρησης και προπαγάνδας.


Αυτό δεν αποτελεί αφορισμό των blogs και του blogging, όπως δεν μπορεί να αφορίσει κάποιος τη χρήση των μαχαιριών. Το να συμπεραίνουμε όμως πως κάποια blogs αποτελούν νευραλγικό κομμάτι διαφόρων αποκεντρωμένων «δικτύων» παραπληροφόρησης και προπαγάνδας, δεν διαφέρει από την αποδοχή πως κάποιοι δυνητικά μπορούν να χρησιμοποιήσουν το μαχαίρι ως δολοφονικά όπλο.


Δυστυχώς στην εποχή μας, την εποχή της υπερπληροφόρησης και του αμέτρητου αριθμού καναλιών και μέσων «ενημέρωσης», την εποχή που «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» ο καθένας μας θα πρέπει να είναι πολλαπλά υποψιασμένος ως προς το τι εξυπηρετεί κάθε τι που διαβάζει, ακούει και βλέπει.

Οι υποχρεώσεις μου δε μου επιτρέπουν να ασχολούμαι ενδελεχώς με όλα αυτά τα φυντάνια που μας πλασάρουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Άλλωστε σε εμένα, σε «εμάς», η Νέα Δημοκρατία όχι απλά δεν «επένδυσε» 3 εκατομμύρια ευρώ, αλλά δεν έχει ασχοληθεί καν με τους φίλους της παράταξης που τη στηρίζουν στο διαδίκτυο.


Μπορώ όμως να αναφερθώ σε μερικά περιστατικά, προς επιβεβαίωση των όσων έχω πει μέχρι τώρα. Σήμερα θα ασχοληθώ με τον μεθοδευμένο τρόπο, με τον οποίο, τα πράσινα φερέφωνα, βάλθηκαν να μας πείσουν πως ο Καραμανλής έπαθε Βατερλό στην ομιλία του στην Άρτα καθώς είχε λιγότερο κόσμο από τον Τζέφρι στην Πάτρα… συγκρίνοντας τις βούρτσες με τις φούτσες… μιας και Νομός Άρτας έχει πληθυσμό 78.134 κατοίκους σύμφωνα με την απογραφή του 2001, ενώ αντίστοιχα ο Νομός Αχαΐας έχει πληθυσμό 322.789 κατοίκους!


Το γεγονός πως για να καταφέρουν να γεμίσουν τον χώρο της ομιλίας, στο κάστρο του ΠΑΣΟΚ το νομό Αχαΐας, χρειάστηκαν επιπλέον 65 λεωφορεία από όλη την Πελοπόννησο και την Αθήνα, περνά ασχολίαστο… μάλλον τα χρειάστηκαν οι επιτελείς του ΠΑΣΟΚ κι έβαλαν τα παπαγαλάκια τους να κελαηδήσουν για τις εντυπώσεις. Περισσότερα για το θέμα μπορείτε να διαβάσετε σε σχετική ανάρτηση στο Δεξί Εξτρέμ και στο vaspersview.


Γι αυτό παιδιά προσοχή όταν ακούτε διθυράμβους και πράσινα άλογα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου